Danske smørrebrød!

 
 
 
 
 
Som nämnt tidigare så har jag precis varit i Köpenhamn, och där måste man ju bara äta smørrebrød! På bilden har vi en tartar och en sild från Aamands på Kastrup som har förvånansvärt bra kvalitet med tanke på att det är på en flygplats. 
I Köpenhamn måste jag ju tipsa om mina favoriter, jag har en mer klassisk och en kanske lite oväntad och mer modern variant.
Told & Snaps som ligger nere vid Nyhavn är den klassiska favoriten. Jag är generellt skeptisk till all mat som serveras runt Nyhavn, men detta är en pärla som en dansk kollega introducerade mig för.
Den moderna ligger i källaren på Magasin Du Nord, och det är Meyers Deli. De har ett flæskesteg smørrebrød som är out of this world!! Perfekt med crispy svor!
danmark - köpenhamn - restaurang - restauranger - restaurangtips - smørrebrød - told & snaps